Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

11 + 1 Tips για προστασία των παιδιών από τις χειμερινές λοιμώξεις

Με δώδεκα κόλπα  μπορούμε  να αποτρέψουμε αποτελεσματικά ένα κρυολόγημα ή μια γρίπη. Πρέπει πάντως να γνωρίζουμε ότι κάθε παιδί αρρωστά κατά μέσο όρο δέκα με δώδεκα  φορές το χρόνο.
Μην ανησυχείτε - δεν χρειάζεται να φοράτε στο παιδί σας μάσκα στο πρόσωπο  για να το προστατεύσετε από τη γρίπη ή το κρύο. Με αυτές τις συμβουλές τα παιδιά  θα παραμείνουν υγιή και σε φόρμα!
Το φθινόπωρο και το χειμώνα σε όλη τη Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει  ένα μεγάλο κύμα κρυολογημάτων. Γύρω μας ακούμε ανθρώπους να βήχουν  και φταρνίζονται. Τα κακά νέα: οι ιοί και τα βακτήρια εκτοξεύονται από το στόμα και τη μύτη με μια ταχύτητα περίπου 150 χιλιομέτρων την ώρα σε μια  ευρεία ακτίνα. Τα καλά νέα: Υπάρχει τρόπος να προφυλαχτούμε εμείς και τα παιδιά μας! Με τις παρακάτω συμβουλές μπορείτε να αποτρέψετε με επιτυχία τη γρίπη ή το κρυολόγημα!Φυσικά στα μικρότερα παιδάκια είναι δύσκολο να τα εφαρμόσουμε όλα,αλλα μια προσπάθεια αξίζει τον κόπο!!!
1. Φοράτε γάντια στα παιδιά σας ως προστασία κατά της γρίπης & Co.
Όποιο παιδί φοράει γάντια και δεν αγγίζει το πρόσωπο του, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο  μόλυνσης  πάρα πολύ. Κι αυτό, επειδή οι περισσότερες ασθένειες μεταδίδονται μέσω των χεριών. Ένας ασθενής αγγίζει το πόμολο της πόρτας , στη συνέχεια, ένα υγιές παιδί αγγίζει το πόμολο, στη συνέχεια, τρίβει τα χέρια στη μύτη και τα μάτια του - και ήδη έχουν καταφέρει οι  ιοί ή τα βακτήρια να φτάσουν στις ιδιαίτερα ευαίσθητους βλεννογόνους. Για τον ίδιο λόγο, ισχύει και η συμβουλή δύο για την πρόληψη του κρυολογήματος και της γρίπης.
2. Καλό πλύσιμο των χεριών
Το τακτικό σαπούνισμα και ξέπλυμα των χεριών είναι ο εχθρός της γρίπης και του κρυολογήματος. Σημαντικό: Σαπουνίστε καλά και μην ξεχάσετε τα ενδιάμεσα των δαχτύλων, ξεπλύνετε καλά με ζεστό νερό και στεγνώστε. Μην χρησιμοποιείτε πετσέτες που σκουπίστηκαν άλλα άτομα.
3. Δεν σας αρέσει να αρρωστήσει το παιδί σας ; Φροντίστε να κρατά αποστάσεις!
Όταν υπάρχει ενδημία γρίπης, πρέπει να γίνεται προσπάθεια αποφυγής χώρων με συγκέντρωση πλήθους, στους οποίους αναπόφευκτα ερχόμαστε πολύ κοντά (για παράδειγμα, στις δημόσιες μεταφορές). Σε κάθε περίπτωση κρατάμε απόσταση και αποφεύγουμε διακριτικά  το φίλο η το γείτονα, που φτερνίζεται ή βήχει. Επιπλέον, θα πρέπει σε τέτοιες περιπτώσεις, πάντα να μάθουμε στο παιδί να προσπαθεί να αναπνέει από τη μύτη - της οποίας τα τριχίδια κατακρατούν διάφορα παθογόνα.
4. Το ξέπλυμα της μύτης του παιδιού προστατεύει κατά των παθογόνων
Αν καθαρίζετε τα βράδια τους ρώθωνες  του παιδιού και τους κρατάτε υγρούς και ενυδατωμένους, απομακρύνετε έτσι τους παθογόνους οργανισμούς από  τον ρινικό βλεννογόνο, ο οποίος παραμένει  υγιής και έτσι ξεφεύγει το παιδί από τα κρυολογήματα και τη γρίπη. Για τον καθαρισμό αυτό, θα πρέπει να έχετε ένα ρινικό ντους (σπρέυ) με αλατόνερο. Μπορεί κανείς να βρεί έτοιμα τέτοια στο φαρμακείο η απλά να φτιάξει μόνος του με νερό και λίγο αλάτι. Στην τελευταία περίπτωση, όμως, η δοσολογία πρέπει να είναι σωστή - πάρα πολύ αλάτι  βλάπτει  τις ρινικές μεμβράνες, αντί να τις διατηρήσει. Η αναλογία θα πρέπει να είναι εννέα γραμμάρια αλάτι ανά λίτρο νερού.
5. Βιταμίνη C  &  Ψευδάργυρος για την πρόληψη
Τα παιδιά που ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή, δεν χρειάζονται πραγματικά τα συμπληρώματα. Όμως την περίοδο που η γρίπη και το κρυολόγημα είναι στην ημερήσια διάταξη, ενδέχεται  ένα σκεύασμα με συνδυασμό βιταμίνης C και ψευδαργύρου να είναι χρήσιμο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος .Μπορείτε να συζητήσετε με τον παιδίατρο σας για τα σκευάσματα αυτά. Τρόφιμα που περιέχουν ψευδάργυρο είναι το τυρί έμενταλ, τα φιστίκια και η βρώμη. Πολλή βιταμίνη C βρίσκεται κυρίως στα φρούτα, όπως ακτινίδια,σταφίδα, ιπποφαές, γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια ή το μάνγκο.
6. Τα ποδόλουτρα φέρνουν  ζεστασιά
Τακτικά ποδόλουτρα μπορεί να βοηθήσουν στην  πρόληψη των λοιμώξεων, επειδή διοχετεύουν θερμότητα στο σώμα  και τονώνεται η κυκλοφορία των ανώτερων αεραγωγών. Ιδιαίτερα καλά λειτουργούν για την πρόληψη του κρυολογήματος και της γρίπης, όταν η θερμοκρασία αυξάνεται με αργό ρυθμό. Εδώ είναι το πώς: Γεμίστε ένα μεγάλο κουβά ή ένα μπολ με ζεστό νερό περίπου 36 βαθμούς , έτσι ώστε οι μισές κνήμες του παιδιού σας να καλύπτονται. Τώρα αυξάνετε τη θερμοκρασία του νερού περίπου κάθε τρία λεπτά με ζεστό νερό σταδιακά ώσπου να φτάσετε  στην τελική θερμοκρασία των 41 βαθμών. Αφήστε τα πόδια του παιδιού συνολικά 15 λεπτά, στη συνέχεια στεγνώστε τα πόδια του καλά και να φορέστε του χοντρές κάλτσες. Σε παιδιά που έχουν προβλήματα αϋπνίας ,το ποδόλουτρο δεν πρέπει να γίνεται αμέσως πριν πάνε για ύπνο, επειδή μπορεί λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας του αίματος να τα κρατά ξύπνια.
7.Υγρά κατά του κρυολογήματος
Το άφθονο νερό και άλλα (μη ζαχαρούχα) ποτά παρέχουν στο  δέρμα και τους βλεννογόνους υγρασία, έτσι ώστε να μπορούν να σχηματίσουν ένα αποτελεσματικό φραγμό κατά των ιών και των βακτηρίων. Ιδιαίτερα καλά είναι στις κρύες περιόδους το  τσάι  με τζίντζερ, η τήλιο, που διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Η «Εταιρεία Κλινικής Διατροφής και Διαιτολογίας» συνιστά επίσης μια φορά την ημέρα ένα ρόφημα,  αποτελούμενο από 100 ml καροτοχυμό,100 ml  φρέσκο ​​χυμό πορτοκάλι, μισό κουταλάκι του γλυκού φρεσκοτριμμένο ​​τζίντζερ και μια κουταλιά της σούπας χυμό ιπποφαές. Έτσι, τα κρυολογήματα και η γρίπη δεν έχουν καμία πιθανότητα.
8. Εξαερισμός για την προστασία από τους ιούς της γρίπης
Ο αέρας  από τις πηγές θέρμανσης στεγνώνει τους βλεννογόνους και τους καθιστά πιο επιρρεπείς σε παθογόνα της γρίπης και το κρυολόγημα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει το σπίτι ή οι χώροι που διαβιούν τα παιδιά, να αερίζονται τακτικά ,και φυσικά να βγαίνουμε μαζί με τα παιδιά μας για βόλτα στον καθαρό αέρα, όσο το δυνατόν περισσότερο. Όταν αερίζετε τους χώρους πρέπει να είστε σίγουροι ότι τα παιδιά δεν θα καθίσουν σε ρεύμα αέρα, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποδυναμώσει το σώμα. Ένας υγραντήρας μπορεί να προσφέρει επίσης την απαραίτητη υγρασία στο χώρο.
9. Εναλλασσόμενα ντους για το ανοσοποιητικό σύστημα
Εκπαιδεύστε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού, ενάντια στα κρυολογήματα ,με ντους. Μετά το ζεστό ντους το πρωί, μειώστε τη θερμοκρασία του νερού ξεκινώντας από τα πόδια, στη συνέχεια τα χέρια και το πάνω μέρος του σώματος. Στοίχημα ότι θα ζεσταθεί μετά; Λίγο πριν από τον ύπνο, ωστόσο, δεν πρέπει να γίνεται αυτό, διότι με την τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος, το παιδί θα έχει ανήσυχο ύπνο.
10. Ο πολύς ύπνος εμποδίζει τις γριπώδεις λοιμώξεις
Οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Carnegie-Mellon στο Πίτσμπουργκ διερεύνησαν το πόσο πολύ μπορεί να βλάψει το ανοσοποιητικό σύστημα η έλλειψη ύπνου. Όποιος κοιμάται λιγότερες από 7 ώρες (ενήλικες) η 10 ώρες (παιδιά) σύμφωνα με τη μελέτη, ασθενεί με κρυολόγημα τρεις φορές  περισσότερο από ότι κάποιος με περισσότερες από 8 ώρες ύπνου, παιδιά 12. Η μόνη λύση: πηγαίνετε στο κρεβάτι οικογενειακώς αρκετά νωρίς και κάντε γρήγορα  κάτι για την αϋπνία. Ακόμη και ένας υπνάκος το μεσημέρι ή μετά το σχολείο νωρίς το απόγευμα μπορεί να κάνει οτο σώμα αρκετό καλό και να αποτρέψει τα κρυολογήματα και τη γρίπη.
11. Κρυολόγημα λόγω στρες
Η χαλάρωση είναι πανάκεια, διότι το άγχος στερεί το σώμα από πολλή δύναμη και έτσι αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ως εκ τούτου, προσπαθήστε να κρατάτε τη μέρα του παιδιού, αλλά και τη δική σας, χαλαρή, με ήρεμους ρυθμούς! Ωθήστε τα παιδιά να ασχοληθούν με αθλήματα, βόλτα στο πάρκο κλπ. Βάλτε χαλαρωτική μουσική πχ κλασσική και απολαύστε την οικογενειακή θαλπωρή. Και με αυτό τον τρόπο απομακρύνετε τις λοιμώξεις !!
12. Εμβολιασμός
Ο εμβολιασμός με το εμβόλιο της εποχιακής γρίπης, αποτρέπει σίγουρα κάποιες δύσκολες καταστάσεις. Ο παιδίατρος σας θα σας ενημερώσει για αυτό. 

Ass Prof Dr med Νίκος Μακρίδης  MD,PhD
Ειδικός Παιδίατρος
Διδάκτωρ πανεπιστημίου Βιέννης-Αυστρίας
Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής,Παιδιατρικής αιματολογίας,Παιδιατρικής ογκολογίας St. George’s University of London Medical School, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

drmakrides@cablenet.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου